Dela nyhet
HAIK F09-10, Information Laxacupen
15 jul, 08:50 0 kommentarer
Hej på er!
Nu är det inte långt kvar innan vi åker iväg på cup och det ska bli så roligt att få hänga allihopa och samtidigt spela en massa fotboll.
Här kommer lite smått och gått som är bra att ha koll på inför cupen.
Avresa:
Vi träffas vid parkeringen bakom Haraldsbohallen kl 12:15 för avfärd i minibussar till Halmstad. Vi vill att ni har ätit lunch innan samlingen och sen stannar vi längs vägen för att köpa mat och äta. Var och en betalar för maten på resan dit och hem.
Vi har angett till cupen att vi önskar incheckning ca kl 20:00, så ni som möter upp i Halmstad kan ha som riktmärke att vara där ca 19:30-20:00.
Boende:
Vi bor på Klaraskolan (Frennarpsvägen 6, 302 44 Halmstad).
Skolan är granne med Halmstad Arena, vilket är jättebra. Alla våra måltider kommer vi att äta på skolan där vi bor.
Dusch:
All duschning sker på Halmstad Arena. Det kommer att finnas 16 omklädningsrum som ska delas mellan lagen.
Meny under cupen:
Torsdag
Lunch: Korvstroganoff, ris, råkost
Middag: Pasta Carbonara
Fredag
Lunch: Köttfärssås, pasta, råkost
Middag: Stekt fisk, potatis, kall sås, råkost
Lördag
Lunch: Kyckling curry gryta serveras med ris, råkost
Middag: Köttfärslåda med potatis (strim pot köttfärssås ost), sås, lingon, råkost
Söndag
Lunch: Kycklinggratäng, ris, råkost
Frukoststandard: Fil, flingor, socker, kanel, hårt och mjukt bröd, smör, två sorters pålägg, ost, marmelad, grönsak, kaffe, te, mjölk
Matcher:
Vi har fått tider och motståndare till våra gruppspelsmatcher.
Matcherna är 2x20 minuter
Torsdag
10:50 Ängelholms FF Gul – HAIK
14:10 Skara FC – HAIK
Fredag
11:45 HAIK – GIF Nike
16:15 HAIK – BK Astrio
Lördag
11:20 HAIK – HGH FC
Invigning:
På fredag är det samling vid Örjans Vall kl 18:30 för invigning av cupen.
Vi börjar med en parad genom staden där varje lag går tillsammans med sin förening. Invigningen kommer också att innehålla show, musik och en hemlig artist.
Det är ca 300 lag anmälda så det kommer att vara många i paraden.
Ordningsregler:
För att vi ska få en så bra cup som möjligt så är det viktigt att vi följer de regler som finns samt också de regler vi ledare har satt upp.
- • Följa de regler som arrangören har (se nedan)
- • Ingen ska vara ensam utan alla är gemensamt ansvariga för att alla alltid har minst en lagkompis att hänga med
- • Vi håller oss inom cupens område
- • Ingen får gå iväg utan att meddela oss ledare först vart ni går
- • Alla måste ha sin mobil med sig (och ljud på) så att vi ledare alltid kan nå er
- • Följa de tider vi har - som ex mattider, samlingar, när vi ska sova, gå upp osv
- • Vi visar respekt mot varandra i laget, både på och utanför planen
- • Vi representerar vår förening och vårt lag. Vi spelar juste och utifrån Fair play och vi uppträder lika mot alla – motståndare, domare, andra spelare, arrangören mm – både på och utanför planen
- • Om man inte följer de regler som finns så kan man uteslutas från cupen och vi ledare kontaktar då er föräldrar som får hämta spelaren
Se nedan de ordningsregler som arrangören har skickat ut:
Ordningsregler
Skolor, planer och omklädningsrum har Halmstad kommun välvilligt ställt till vårt förfogande. Vi ber därför alla deltagare att visa respekt för de ordningsregler som gäller. • Minst en ansvarig lagledare bor med deltagarna.
• Ni är själva ansvariga för era värdesaker, komihåg att låsa dörrarna till klassrummen och ha uppsikt på era saker på spelområdet.
• Fönster och dörrar ska vara stängda när salen är obemannad.
• Förbjudet att tillträda avspärrade områden i skolorna.
• Rökning och alkohol är förbjuden på skolans område, inne såväl som ute.
• Det är förbudet att hänga brännbart material i korridorerna.
• Det är förbjudet att använda skolmaterial som finns i salarna.
• Bollspel inomhus är förbjudet.
• Det är inte tillåtet att gå med fotbollsskor inomhus.
• Visa hänsyn till andra deltagare så att ni tillsammans kan skapa en god trivsel på skolorna.
• Det ska vara tyst i korridorerna senast 22.00.
• Se till att hålla rent och snyggt runtomkring er, använd sopsäckar och papperskorgar för skräp.
• Om ni skulle skada något på skolorna, meddela detta till skolvärdarna snarast.
• All mat äts i matsalen.
• Mörkläggningsgardiner vevas ner/upp försiktigt. 30 cm av gardinen ska vara synlig i uppvevat läge. Veva ej ut längre än fönstrets längd.
• Parkering är endast tillåten i markerade parkeringsrutor.
• Det är inte tillåtet att att koppla in mobiler i ljudanläggningar i klassrummen
• Mobil och andra elektroniska apparater laddas endast dagtid och när någon är i erat klassrum/boende.
Lag/spelare som inte följer ordningsföreskrifterna kan uteslutas ur turneringen.
Möbler plockas undan av lagen, ta ”förebild” på möblemanget och ställ sedan möblerna längst med väggarna i salen. Möblerna får absolut inte stå i korridorerna pga brandrisk.
Lagen ansvarar för att återställa möblemanget vid avresa. Dra inte möblerna på golvet utan lyft dem.
Packlista:
- • Luftmadrass/liggunderlag, lakan, täcke/sovsäck/sovtäcke och kudde. Vi är många som ska få plats på liten yta så ni kan inte ta med er en bred luftmadrass.
- • Handdukar
- • Fotbollsskor, benskydd, röda strumpor, svarta shorts
- • Träningströja, överdragströja och överdragsbyxor
- • Vattenflaskor, vätskeersättning
- • Något att sova i
- • Underkläder
- • Något att mysa i
- • Kläder till invigningen och annat vi hittar på utanför cupen
- • Badkläder
- • Neccessär
- • Solskyddsfaktor
- • Ev mediciner
- • Ryggsäck för att packa duschgrejer, badkläder mm
- • Regnkläder och paraply
- • Laddare
- • Ta gärna med er något spel om ni har det
Har ni frågor eller funderingar så hör ni bara av er till någon av oss ledare eller skriver i gruppen på WhatsApp.
Se till att lägga in våra nummer:
Pia, 073-789 16 10
Anna, 070-244 55 01
Åke, 070-547 60 56
Peter, 070-458 46 72
Snart åker vi på ett härligt äventyr tillsammans!
Hälsningar
Åke, Anna, Peter och Pia